יום שני, 13 בפברואר 2012

משימה מספר 1

חלק א

טביעת רגל אקולוגית-
הטבע הוא מייצר את המשאבים אשר אנו צורכים. לדוגמה, הטבע מייצר את העץ לרהיטים או את הנפט המשמש לייצור אנרגיה. יתר על כן, המערכת הטבעית קולטת את הזיהום והפסולת שמייצר האדם. את פעולות ה"ייצור" והניקיון שמבצע הטבע, ניתן לספור ביחידות קרקע.
המונח המתאר את ההשפעה של האדם על המערכת הטבעית מכונה "טביעת הרגל האקולוגית", כלומר, מידת ההשפעה האדם על הטבע, והיא נמדדת ביחידות של שטח, כך שלכל אדם קיימת יחידת קרקע, המספקת את כל צרכיו

קיימות נגזרת מהמילה- קיום ומתייחסת לשאלה- האם ניתן לקיים או לשמור על מצב מסוים לאורך זמן?
קיימות הינה מצב של שיווי משקל בין מערכות בטבע כך שאחת לא פוגעת בשנייה. מערכות הנמצאות בטבע ללא התערבות אנושית הינן מערכות בנות קיימה- כאשר מדברים על קיימות מערכת אחת תהיה האדם והשפעתו על מערכות טבעיות אחרות.



חלק ב

הגורמים למפגע הסביבתי עליו בחרנו לדבר הם:
-       הרשלנות של נהג האוטובוס / ההדרכה שעבר נהג האוטובוס.
-       מיקום לא טוב של חניה לאוטובוסים (בצמוד לעמוד יחסית רופף).
הסיכונים הנובעים מהמפגע הסביבתי שעליו בחרנו לדבר הם:
-       סכנת פגיעה באנשים שהיו קרוב לתאונה שהתרחשה.
-       לא ניתן לראות מה כתוב על העמוד.
-       לאחר שהאוטובוס זז מהמקום, אנשים יכולים להיפגע מהעמוד בעת הליכה ברגל, נסיעה על אופניים וכדומה.
הדרך לפתרון הבעיה היא – שיפור המכשור של האוטובוס לראייה אחורית בעת נסיעה על מצב נסיעה אחורית, כמו כן, ניתן להעביר קורס הכשרה לנהגים בתוך מסגרת החברה כדי למנוע מצבים כאלה.
האוטובוס עולה על שלט
מיקום- ראש העין ( ליד החטיבות)
צלם- עידן לופטיג